Irländsk folkmusik som det svänger om!

Musik Spelperiod: 17 mar - 17 mar

St Patrick’s Day med Högt î tak!

Högt i Taks 20 (minst) bandmedlemmar bjuder på session, röj och mäktiga ballader i Restaurang Spira. I biljetten ingår det buffé med klassiska irländska specialiteter som tex Shepherds pie, potatis, bröd, sallad och gryta

Vätterfolk bjuder in till Saint Patrick’s Day med Högt î tak!

Session i Restaurang Spira där gästerna uppmanas ta med egna instrument! Allt från triangel och koklocka till dragspel, fiol eller något annat valfritt är välkommet..

Irländskt firande när det är som bäst. Ett av Jönköpings svängigaste folkmusikband som låter hjärtat vara med när de fritt sovrar bland sina favoriter. Stundom går det helt uppåt väggarna så det gäller att hänga med i turerna eller klaga hos bandledaren Mart Hallek.

Det ska vara kul! - det har de i varje fall själva när de med fioler, röster, dragspel, mandola, flöjter, kam, cello, slagverk eller något annat, lossar förtöjningen och far iväg!

Vänligen ange specialkost/allergier i bokningen.

Ps! Passar utmärkt som uppvärmning inför Sara Parkman!

Speltid: 90 min

Arrangör: Vätterfolk

Medverkande:

Högt î tak

Vänligen ange specialkost/allergier i bokningen.