Frågor och svar
Kulturhuset Spira är öppet – som vanligt
Behöver jag ett covidbevis?
Nej.
Av- och ombokningar
Fortfarande uppmanar vi vår publik att vänta med besöket vid förkylningssymtom. Fram till 30 juni 2023 gäller uppdaterade regler kring våra av- och ombokningsregler (se mer info här).
Vad gäller för fotografering och ljudupptagning?
Det är inte tillåtet att göra inspelningar eller att fotografera under föreställningen. Däremot går det bra under applådtack.
Vad gäller angående dryck i salongerna?
Dryck är inte tillåtet att ta med in i salongerna.
Vad händer vid sen ankomst?
Vi kan inte garantera insläpp efter föreställningen start, kontakta då foajévärd direkt vid ankomst. Vår rekommendation är att du är på plats 30 minuter innan föreställningens start. Kom i god tid!
Förbokad fika/mat
Har du förbokat mat och dryck till pausen? Bordsnumret kan du se på utställd skylt vid restaurangen redan innan föreställningen börjar. Vid frågor tveka inte att kontakta restaurangen.
Hur bokar jag rullstolsplats?
Rullstolsplats bokas via Publikservice. Begränsat antal platser. Av säkerhetsskäl får inte rullatorer och rullstolar tas med upp till 1:a och 2:a balkong.
Finns hörselslinga i salongerna?
Hörslinga direkt in i din hörapparat finns i samtliga salonger.
När slutar föreställningen?
För de flesta konserter och föreställningar finns en ungefärlig speltid som presenteras på webben. Observera att tiden kan komma att ändras. För aktuell sluttid fråga publikvärdarna på plats.
Kan färdtjänst bokas på plats?
I Publikservice kan du få hjälp med att boka färdtjänst innan föreställningens start.
Vad gäller för garderoben?
Garderoben hittar du på plan ett. Den är bemannad från en timme innan föreställningen och fram till en halvtimme efter. Att använda garderoben ingår i biljettpriset. Tänk på att komma i god tid för att undvika köer. På grund av brandsäkerhet får ytterkläder inte tas med in i salongerna.
Hur ser det ut inne i Spira?
Se vår virtuella rundtur här(Extern länk).