Dans Spira Extended

Dans Spira Extended är en språngbräda för karriärer som just har börjat och låter nyutexaminerade dansare möta etablerade koreografer och olika scenrum. Projektet ska stärka såväl unga som gamla utövare i regionen och ge publiken en smak av ny talang medan den formas.

Dans Spira Extended är Spiras första egna ensemble med dansare sedan satsningarna Fuse (2006-2010) och Unga Fuse (2011). Projektet fick sin första ensemble 2022 och leds av Camilla Ekelöf, konstnärlig chef Dans, Kulturhuset Spira.

Dans Spira Extended bildades med hjälp av ett treårigt regionalt utvecklingsbidrag från Kulturrådet och med stöd av Värnamo Kommun.

ENSEMBLEMEDLEMMAR 2024

Isabell Karlsson, dansare, repetitör och koreograf
Ella Ström, dansare
Elliot Allain, dansare