John Bauer Brass

John Bauer Brass har underhållit i mer än trettio år med sina svängiga konserter. Gruppen består av Yngve Nordström, Klas-Henrik Djärf, Johan Tiger, Jonas Larsson och Martin Isaksson – samtliga är också musiker i Jönköpings Sinfonietta.

Lustfyllt rör sig John Bauer Brass mellan olika genrer. Föga förvånande har gruppen och deras gränsöverskridande repertoar varit ett omtyckt inslag i mer än tre decennium. John Bauer Brass har gjort sig kända för sitt nytänkande och glädjefyllda sätt att jobba med musiken och möta publiken där publiken är. Varje år gör de uppskattade konserter i såväl kyrkor som konserthus och turnerar dessutom ofta runt bland länets skolor och äldreboenden.

Våren 2023 turnerar John Bauer Brass i Musikcaféserien med en  jubileumsföreställning.

Medlemmar