En regnbågsexpedition

Skola Spelperiod: 10 feb - 13 mar 2018

Vem behöver en skatt?

Skolföreställning 3-6 år. I denna nyskrivna barnopera träffar vi morotsmarsvinen Leif och Konrad, tänktvättbjörnen Bingo och skrivarhönan UllaMona. De fyra vännerna bor tillsammans i Viken, och en dag får de syn regnbågen. Kanske finns det en skatt vid foten? Det är dags att ge sig ut på äventyr!

Längs vägen börjar de fundera. Vad är egentligen en skatt? ”Något värdefullt som man kan hitta” säger UllaMonas Uppslagsbok för höns. Så kanske en morotskaka till Leif och Konrad? Eller en tänkarmössa som Bingo längtar så efter? Kanske rentav UllaMonas minnen från när hon var liten, att skriva om i hennes memoarer?

Med olika personligheter och kunskaper hjälps de fyra vännerna åt för att ta sig vidare. Vidare, med siktet inställt på skatten vid regnbågens fot.

Lyckat samarbete återupptas

Malin Hülpers (libretto och musik) och Mia Ringblom Hjertner (regi) känner varandra sedan tidigare genom en rad lyckade produktioner. De har tidigare samarbetat i den hyllade barnoperan Lassemajas Detektivbyrå och Operamysteriet på GöteborgsOperan.

Uppsättningen är ett samarbete mellan Smålands Musik & Teater och Estrad Norr, med urpremiär i Kulturhuset Spira.

Spelplats: Kulturhuset Spira, Kammaren
Max antal i publiken: 50 barn och tio vuxna
Spelperiod:  10 feb -13 mars
Pris/elev: 80:-/elev inklusive avgifter och moms