En hyllning till livet med Ing-Marie Carlsson

Teater Spelperiod: 13 mar - 14 mar

Oscar och den rosa tanten

Oscar är 10 år och ska snart dö. Alla vet, men ingen vill prata om det – bara den rosa tanten. Med henne kan han tala om sjukdomen, om att dö innan livet ens börjat och om att få uppleva den första kittlande kärleken.

På bara tolv dagar ska Oscar hinna med att leva ett helt liv. Det visar sig vara ett äventyr som han inte kan säga nej till. Oscar och den rosa tanten är en gripande föreställning som med humor, värme och nyfikenhet tar sig an det största mysteriet av dem alla – livet.

Speltid 90 min inkl. 20 min paus

MEDVERKANDE

Ing-Marie Carlsson, skådespelare och Per Svenner, musikaliskt ansvarig och musiker

KONSTNÄRLIGT TEAM

MANUS - Eric-Emmanuel Schmitt
ÖVERSÄTTNING - Lars Lind
REGI - Ola Hedén
SCENOGRAFI/KOSTYM - Johan Mansfeldt
LJUSDESIGN - Andreas Jonasson

Föreställningen turnerar våren och hösten 2024.

Oscar et la dame rose av Eric-Emmanuel Schmitt representeras av DRAMA, Paris(Extern länk)(Extern länk) och Antigone SA - www.eric-emmanuel-schmitt.com(Extern länk)(Extern länk)

Teaterförlag: Nordiska ApS