En chanson-varieté

Musik Spelperiod: 08 nov - 08 nov
Ingår i: After work

Fransk kärlek rostar aldrig

Je ne regrette rien, Padam och Ne me quitte pas är alla sprungna ur den franska chanson-traditionen. Tack vare poesin, dramatiken och de oförglömliga melodierna gjorde Édith Piaf och Jacques Brel genren odödlig. Vad mer kan man önska? Jo, att några som Fia Adler Sandblad och Ola Karlberg tolkade låtarna på svenska så att man förstod dem. Jonas Franke-Blom ackompanjerar denna chanson-varieté.

Välkommen till en fransk chanson–varieté som hyllar det enda vissa: livet och kärlekens fantastiska kraft! Fin poesi, drastiska situationer, olycklig kärlek, vals och speciella melodier. Fia Adler Sandblad, Ola Karlberg och Jonas Franke-Blom bjuder på franska sånger som tack vare Èdith Piaf, Jaques Brel och Gilbert Becaud skrevs in i musikhistorien.

Speltid: 60 min, ej paus

Föreställningen turnerar också genom Musikcaféserien.

Fia Adler Sandblad
Ola Karlberg
Jonas Franke-Blom

Föreställningen är ett samarbete mellan Big Wind och Adas musikaliska teater.